Modell 1855.
Ur skrivelse från distriktschefen (I distriktet) i juni 1938 till Kungl. Järnvägsstyrelsen:
"Å linjen Rotebro - Väsby finnes en banvaktstuga nr. 166, vilken skymmer sikten från den väg, som vid km. 20+995 korsar banan invid stugan. Från vägintressenterna hava flerfaldiga klagomål framförts häröver. Vägen är visserligen enskild, men försedd med ringklockor vid korsningen och rätt mycket trafikerad, varför det vore önskvärt att kunna tillmötesgå de närboendes krav på stugans bortflyttning. Detta anses utan olägenhet kunna ske, då den ej behöves för statens järnvägars del och nu under flera år stått tom.
Flera köpeanbud hava nu inkommit, varav det högsta på 800 kronor, vilket ock anses antagbart med hänsyn till stugans ålder och bristfälliga skick.
Distriktschefen får därför anhålla om tillstånd till stugans försäljning för rivning och flyttning utom statens järnvägars område."
Bemyndigande lämnades i juni 1938 till försäljning av stugan för rivning.
Distriktschefen (1 distr.) skriver i maj 1943 till Kungl. Järnvägsstyrelsen (Bbr 361/43) att godsägaren C.G. Curman på Antuna önskade köpa "det markområde om c:a 640 m2, varå banvaktsstugan nr 166 varit belägen. För erhållande av bättre sikt vid därvarande korsning med en allmänt befaren enskild väg blev stugan riven i november 1938. Tomten är obehövlig för något statens järnvägars ändamål och kan ej gärna säljas till någon annan än godsägare Curman".