Hållplats 1901, håll- och lastplats (ett kort stickspår anlades på banans östra sida med infart från söder) 1932, enbart hållplats 1958, nedlagd 1962 samtidigt med hela bandelen.
En uppgift anger att trafikplatsen, då bara en hållplats, fått ett nytt läge vid km 13,7 nytt läge efter att stationshuset brunnit 1952.
En annan uppgift säger att stationshuset redan någon gång på 1940-talet brunnit ned och ersatts med en väntkur.
Den vederhäftige Kjell Aghult har skrivit på Järnvägshistoriskt forum:
"Stationen revs 1947 av järnvägspersonal. Dessförinnan hade stationen utbjudits till försäljning. Spekulanter fanns, bl.a. jordbrukarungdomen i Norrbyås, som ville ha en föreningslokal samt Biologiska föreningen i Örebro, som planerade ett vandrar- och turisthem för dem som besöker fågelsjön Kvismaren. Ingen uppgörelse kom till stånd, så stationen revs och ersattes av en mindre hållplatsbyggnad, en "trästins" ett par hundra meter längre norrut. Materialet från det rivna stationshuset användes senare till en station i Borggård i Östergötland".