Lämna ändringsförslag

Lycksele

Trafikplats med expeditions- eller väntsalsbyggnad, kvar 2018
(Hällnäs)–Lycksele

Anslutande bandelar

(Lycksele)–(Storuman)

Lycksele på ett 1961 postbehandlat vykort. Foto: Okänd.
Lycksele station den 21 augusti 2010. Sedan 1995 har persontrafiken varit nedlagd vid Lycksele. Foto: David Larsson.
Lycksele station den 21 augusti 2010. Godsmagasinet är sammanbyggt med stationshuset, lite ovanligt för en så stor station. Foto: David Larsson.
Lycksele station den 21 augusti 2010, prydligt och i god ordning trots frånvaron av persontrafik. Foto: David Larsson.
Lycksele station den 17 juli 2011. Vad få trodde på har visat sig möjligt. Persontrafiken återupptas på sträckan (Umeå - Vännäs -) Hällnäs - Lycksele från och med den 15 augusti 2011. Tre dubbelturer ska trafikera hela sträckan och från 12 december ytterligare en dubbeltur Vännäs - Lycksele. Inför trafikstarten byggs bangården om i viss mån, en ny sidoplattform byggs invid stationshuset. Varför den gamla mellanplattformen inte kommer till användning är oklart. Foto: David Larsson.
Lycksele station den 29 augusti 2018. Foto: Bengt Gustavsson.
Lycksele station den 29 augusti 2018. Foto: Bengt Gustavsson.
Lycksele station den 29 augusti 2018, ett fint litet lokstall med vändskiva finns kvar. Tillsammans med vattenkastaren på bangården bidrar det till en välbevarad stationsmiljö. Foto: Bengt Gustavsson.

Kilometertal

64,493

Signatur

Ly

Socken

Lycksele

Kommun

Lycksele

Län

Västerbotten

Ändringsförslag till objektet Lycksele

Namn
Objekttyp
Status
Kilometertal
Signaturer
Nummer
Socken
Kommun
Län
Byggd
Såld
Koordinater RT 90
Text
Banvakter
Meddelande /
Övriga ändringsförslag
Namn*
E-postadress*
Telefon*
Skriv följande bokstäver i omvänd ordning: 1X4tSI