Det föreligger viss osäkerhet om denna stugas (och grannstugan Vrams Gunnarstorp norras) numrering.
2 rum och kök.
Här har funnits två banvaktsstugor, möjligen en dubbelstuga, omedelbart norr om en vägövergång i plan.
Här inrättades 1881 en hållplats Wrams Gunnarstorp som blev mycket kortlivad. Redan efter 17 månader lades den ned.
En tidningsnotis ur Öresundsposten 1882 nämner att tjuvar "hemsökt en till hållstation apterad banvaktarestuga... belägen i omedelbar närhet af Wrams-Gunnarstorp...". Det bör ha varit den närmast vägövergången belägna stugan, alltså den södra av de två stugorna, som blev "apterad" till hållstation.
Med hållstation brukar avses en hållplats där tågen stannade endast om på- eller avstigande påkallade uppehåll. Anders Olsson uppger: "att man öppnade hållplatsen var troligen för att man 1881 började med ångvagnstrafik på Landskrona-Ängelholmsbanan. Troligen blev det ingen succé. De boende föredrog nog att åka till Helsingborg från Gunnarstorps station på Helsingborg-Hässleholm och inte till Landskrona. Hade Malmö-Billesholm funnits hade kanske det gått bättre men när MBJ öppnade 1886 var ångvagnen redan utsliten!"
På häradsekonomiska kartan från 1910-talet liksom på flygbild från 1940-1947 på www.kartbild.com finns här en stuga, men på motsvarande flygbild från 1967 finns ingen stuga kvar.
Sannolikt har de båda stugorna efter statens övertagande av banan rivits och ersatts av den stuga som ses på bilden ovan. Den påminner om de stugor Statens Järnvägar byggde omkring sekelskiftet 1900 på linjen Krylbo - Frövi och på 1910-talet på Järna - Åby, även om dessa var uppförda antingen av oputsat tegel eller trä.