Härifrån gick en 6,9 km lång bibana ut åt nordväst-väst till Holmsele hamn vid sjön Malgomaj. Banan byggdes samtidigt med huvudlinjen och öppnades 1924. Persontrafik bedrevs under fem sommarsäsonger i anslutning till ångbåtstrafiken på Malgomaj och godstrafik ytterligare några säsonger. Men 1931 las all trafik ned varefter spåret revs (1933).
Den gamla banvallen ligger 2015 kvar som bilväg. Vid km 3,9 finns en mycket vacker stenvalvsbro i tre spann. Vid km 4,5 låg stationen Holmsele, vars stationshus flyttades till Gunnarn på bandelen Lycksele-Storuman (där rivet 2013). Av stationen finns inga mer påtagliga lämningar kvar, ett par öppna ytor och en med spåret parallell förhöjning som kan ha varit en f.d. lastkaj är allt.
Vid ändpunkten i Holmsele hamn finns betydande utfyllnader för kajanläggning och bangård kvar och till och med några sliprar ligger kvar på plats.