Nytt stationshus uppfört 1920, ritat av arkitekten Harald Söderberg, Varberg (enligt uppgift i Sveriges Järnvägsmuseums bildarkiv). Uppgiften 1924 förekommer också.
Olle Alm 2012-10-19:
"Ljust, stort, putsat hus i 1 1/2 plan med stora takkupor. Huset är väsentligen intakt sedan det var aktiv järnvägsstation och har sannolikt inte sålts. En plastkur för regionaltrafiken ligger på sydsidan av stationshuset. En enkel lastkaj av betongelement ligger kvar i bangårdens södra del. Byggnaderna ligger på spårets västra sida. (Besök oktober 2012)."
Curt J skriver 2017-02-02:
"I huset finns två lägenheter och en tågklarerarexpedition. På övre våningen är det kök och 3 relativt stora rum, i ett av dessa finns en gammal fin kakelugn. Och så finns toa med dusch.
På undre våningen där en gång väntsalen fanns var sista tiden en 2-rumslägenhet med kök och wc utan dusch.
Jag hyrde båda dessa lägenheter 1998-2009 och var den sista privatpersonen som bott i huset, känner alltså till huset väl. Tvättstuga hade vi i källaren och så ingick det att vi skulle klippa gräset på den gräsmattan till vänster om huset där radiomasten finns. Sedan 2009 när vi flyttade hyrs ej lägenheterna ut mer. Det har stått tomt men tågklarerarverksamheten på högra gaveln finns kvar.
Trafikverket har beslutat renovera huset utvändigt (det behövs), detta läste jag i Hallands Nyheter nyligen alltså 2017."
Renovering pågår enligt meddelande i april 2018. Ett meddelande i juni 2020 lyder: "Renoveringen verkar ha bestått i att man bytt dörrar och fönster till något som skall försöka efterlikna ursprunglig modell. I vanlig ordning har man misslyckats."
Enligt inlägg på Facebook 2021-08-27 är arbetet med slutförande av den utvändiga renoveringen i gång. En bild med byggnaden omgiven av byggställningar visar detsamma.
Joakim Nordqvist, tågklarerare vid Viskadalsbanan och boende i Veddige, skriver 2021-09-12:
"Under tiden som banan rustas upp, passar man på att renovera stationshuset utvändigt med ny puts och nytt tak. Inuti disponerar Trafikverket hela bottenvåningen med tågexpedition samt möteslokaler och kontor. Övervåningen används för tillfället inte. Man har tidigare med mycket gott resultat bytt samtliga dörrar och fönster, allt specialbyggt för att passa, till en enligt ryktet inte helt oansenlig summa av 900 tkr."