Spår åt norr till Ivöverken, kvar. Spår åt sydväst-väst-västnordväst till brygga i Ivösjön, rivet.
Nytt stationshus byggt 1908, det gamla blev kvar som bostadshus och revs 1995 i samband med spårbytet på Kustbanan. En orsak var att det låg mycket nära huvudspåret. Uppgiften att huset skulle finnas kvar 2009 är alltså felaktig.
Olle Alm 2011-03-26: "Det 'nya' stationshuset (1908 års), söder om spåret, är numera privatbostad och avskilt från bangårdsområdet. Ett intilliggande uthus är liksom stationshuset välbevarat. En lastkaj finns kvar norr om spårområdet. En hållplats för länstrafiken har enligt Terrängkartan inrättats längre österut, ej kollat på plats. (Besök 2010)".
Stationshus nummer tre byggdes i samband med anläggandet av nytt mötesspår och nya plattformar i ett östligare och mer centralt läge i Bromölla. Anläggningen togs i bruk 1999, dock har stationshuset aldrig haft någon säkerhetsmässig uppgift, utan innehåller endast väntsal och lite andra icke järnvägsrelaterade verksamheter./BG
"Kvar 2022" avser stationshus nr 2 (1908 års). Huset är f.ö. till salu i maj 2016.