Till 1924 Åsbo-Fagerhult.
Nils-Börje Sörensson 2010:
"Under våren 2010 har hela området, bangården, som varit igenväxt gjorts om till en mycket trevlig park med stora fina ytor. Lastkajen av stora stenblock har "tagits fram" och en bit räls med den gamla stoppbocken har exponerats fint."
Olle Alm 2011-09-27:
"Stationshuset var från början av SSJ:s standardmodell i mellanstorlek med randiga tegelväggar. Enligt Sveriges Järnvägsstationer moderniserades byggnaden fullständigt 1941 och försågs förmodligen vid detta tillfälle med takkupor på båda sidorna. Efter privatiseringen har huset putsats och målats vitt och fasadspetsarna har klätts med gråblå träpanel. En veranda har tillkommit på spårsidan. Perrongkanten finns kvar, men spåret revs 2009. En uthusbyggnad finns kvar söder om stationshuset. Trafikplatsen hette före 27/6 1923 Åsbo-Fagerhult. (Besök juni 2009, etc.)."
Stationshuset med mark samt ett uthus och en transformatorbyggnad såldes 2015 på exekutiv auktion för 300000 kr. Det hade varit privatbostad och konstgalleri och var i dåligt skick. Trädgården hade blivit alltmer övervuxen med en skog av ungbjörk. Köpare var den kommunalt stödda föreningen Fagerhults Framtids Företags AB. Efter köpet har tomten röjts och uthuset rivits under år 2016. Arbetet med huset sägs ha gått trögt men sommaren 2017 har det tömts på skräp. (Uppgifter från HD återgivna i sammandrag i Ånghwisslan 2647 år 2017).
Bilder från hösten 2019 på Facebookgruppen Gamla järnvägar i Skåne visar att ingenting verkar ha skett med stationshuset och tillhörande tomt, i vart fall inte i positiv riktning. Byggnaden ser mer eller mindre övergiven ut men knappast förfallen.
Ur Ånghwisslan nr 2744 2021-05-09:
"Stationshuset var i mitten av april 2021 nyrenoverat utvändigt men fortfarande vitmålat. Föreningen Fagerhults Framtids Företags AB köpte det 2015 för att utveckla det till kulturhuset Navet. På en extra bolagsstämma i november 2019 beslöts emellertid att avyttra fastigheten och likvidera bolaget.
Stationshuset såldes i april 2020."