Hållplats 1944 - 1968 (enligt Järnvägsdata). Enligt ett vederhäftigt inlägg i Järnvägshistoriskt forum 2011 förekom dock trafik redan från 1927. Järnvägsbolaget SWB (Stockholm - Västerås - Bergslagens järnvägar) lät sig motvilligt övertalas att anordna plattformar och göra tåguppehåll travdagar under förutsättning att Travsällskapet betalade 30000 kronor kontant. Uppehållen annonserades inte i Sveriges Kommunikationer och togs inte heller med i tjänstetidtabellerna utan varje stopp ordergavs för sig.
En plattform fanns på vardera sidan av järnvägen och på den ena fanns enligt uppgift en biljettkiosk. Däremot verkar det inte ha funnits någon vänthall eller liknande.
Hållplatsen var trafikerad vid de tillfällen det var tävlingar på Solvalla travbana. Lokaltågen gjorde då extra uppehåll men det förekom även extratåg från Stockholm C. Man tog i anspråk vad som stod till buds i fråga om dragkraft och vagnar, varför det kunde hända att snälltågssätt ingick i dessa tåg.