På SJ-tiden Huskvarna Norra.
Förutom den genomgående linjen mot Jönköping Östra resp. Vireda utgick härifrån två linjer mot mer centralt belägna platser inom Huskvarna, dels en ren godslinje upp till Husqvarna AB:s port och därifrån in på fabriksområdet, dels ett spår till en persontrafiksstation belägen vid korsningen av Drottninggatan och Kungsgatan.
Stationshuset revs eftersom det låg i vägen för motorvägsbygget genom Huskvarna.
Ur boken Småländska Järnvägar (Stenvalls & OBJ 1972):
"Efter nedläggningen och ombyggnaden till normalspår av spåret till Vapenfabriken har Rosendala station döpts om till Huskvarna Norra och utnyttjas av SJ som godsstation. 1967 revs dock huset och ersattes av en mindre enplans tegelbyggnad 200 m västerut. I anslutning till detta nybygge anlades en mindre godsbangård med tre spår. Det gamla spårområdet fick ge plats för motorvägen genom Huskvarna."