Håll- och lastplats, även militärmötesplats, nedlagd persontrafik 1949, totalt i mitten av 1950-talet (uppgifter ur Järnvägsdata).
Från bangården gick ett 700 m långt spår ut åt sydväst/väst vilket svängde mot nordväst/norr och slutade på en 200 m lång ännu kvarliggande stenpir i sjön Flåsjön. På sjön förekom ångbåtstrafik framför allt för timmerdragning men även för personbefordran.
Vid stationen finns ett vattentorn kvar i dåligt skick (not. 2015). Vatten togs ur Flåsjön där ett pumphus i form av en torvklädd betongbunker ligger kvar med intakt pumpmaskineri.
Godsmagasinet flyttades 2005 till Strömsund, där det fortfarande finns kvar som uthus (not. 2015).
En beredskapsbro fanns upplagd på bangården under ett antal år, flyttades 1995.
När revs egentligen stationshuset? Uppgifterna härom varierar. Det har tidigare sagts att byggnaden funnits kvar och rivits först efter 1980, men nya uppgifter anger att den rivits redan omkring 1960. Det vore tacknämligt om denna fråga kunde få ett mer exakt svar.