Stationshuset revs i mars-april 1973 (den 9 mars var halva huset kvar, den 1 maj bara halva murstocken enligt notiser i Ånghwisslan nr 1168 och 1175).
I östra änden av stationsområdet har funnits ett enports lokstall med vändskiva framför. Ett envist rykte gör gällande att det efter att vändskivan rivits och lokstallet skulle monteras ned uppmärksammades att det i stallet stod ett kvarglömt ånglok, f.d. GJ 10 HOBURGEN. Ett provisoriskt spår ska ha lagts ut på en sliperbädd över vändskivegropen, så att loket kunde föras bort. Berättelsen är en skröna, kanske med ett korn av sanning i. Loket ifråga skrotades nämligen i oktober 1963 medan vändskivan låg kvar så sent som i augusti 1966, se bild ovan. Däremot revs spåret från bangårdsspåren fram till vändskivan tidigare. Det kan ha varit det spåret som tillfälligt fått läggas tillbaka.
Lokstallet sägs finnas kvar som lastbilsgarage i Vibo nära Tuna.
På smalspårsarkivet kan du läsa mer om Spångenäs.