Sidospår 1901-1903, rivet 1918 (uppgifter ur Järnvägsdata).
Kvar finns endast avtryck av sliprar och rester av en lastkaj (not. 2009).
I Järnvägen historia i Hästveda, utgiven 2002 av Hästveda Hembygdsförening, finns en redogörelse för denna lilla trafikplats. Där framgår att stickspåret vid Hallasnärje tillkom efter beslut i oktober 1901 och var till för att betjäna Stenkeslycke stenbrott, ägt av Nils Sjörén i Köpenhamn.
Kostnadsberäkningen upptog 300 meter 22 kg räls, två växlar och två skivsignaler och slutade på 2628 kronor.
Stenbrottet lades ned tidigt på grund av att stenen höll för låg kvalitet. Trafiken vid Hallasnärjet upphörde därför efter kort tid, senast 1903. Detta år avtalades nämligen med Sjörén om villkoren för trafikens återupptagande, men troligen kom någon sådan aldrig till stånd. Spåret skall enligt denna källa ha legat kvar till in på 1930-talet.
På en (mycket) översiktlig kartskiss i ovannämnda järnvägshistorik finns en liten markering som visar att stickspåret låg på järnvägens södra sida med infart från öster.
På kartan nedan visar den övre markeringen anslutningsväxelns läge och den nedre stickspårets slutpunkt.