Även godsmagasinet med ett utsökt vackert skiffertak revs i samband med att stationshuset försvann.
Viadukten över järnvägen öster om stationshuset dömdes ut och stängdes av för biltrafik 2019. Den uppges vara byggd 1928 av återvunna delar från 1800-talet. Trafikverket ansåg sig inte behöva bygga någon ny, så först efter att Kristinehamns kommun "förmåtts" delbetala 8 miljoner kronor för en ny viadukt beslutade Trafikverket att en ny skulle byggas. F.n. (sommaren 2025) är den under byggnad och ska sannolikt kunna öppnas senare under året.
SVT uppger 2025-07-02 att rivningsarbetet inletts under midsommarhelgen och att en ny bro förhoppningsvis skall vara klar före årets slut. Det uppges också att Trafikverket bekostar rivningen (den skulle man väl under alla omständigheter få stå för) medan hela kostnaden för den nya bron skall betalas av Kristinehamns kommun. Det infinner sig lätt en tanke att Trafikverket utnyttjat, eller överutnyttjat, sin starka förhandlingsposition.
Trafikverket i oktober 2025:
"När den nya bron öppnar i slutet av 2025 kommer all trafik att kunna använda den. Den kommer att ha en överbyggnad av stål som är 26,5 meter lång och väger ca 74 ton. Den kommer att ha landfästen i betong och den totala brolängden blir lite drygt 33 meter.
Den nya stålkonstruktionen har tillverkats i en fabrik i Polen, och transporterades till Björneborg i oktober 2025."